Kapan (Sleuth) Tiyatro Oyunu

Tekrar  merhaba:),

Çok uzun bir zamandır yazmıyordum ve tekrar yazmak istedim çünkü blogu merak edip bir baktığımda beklediğimden daha fazla insanın blogumu görüntülediğini gördüm, özellikle tiyatro oyunları hakkındaki yazılarım en çok görüntülemeyi alanlar.  O yüzden bu sezon kendimi topladım ve hem olabildiğince çok oyuna gitmeyi hem de gittiğim oyunlar hakkındaki düşüncelerimi buraya tekrar yazmaya karar verdim. O zaman başlıyoruz.


Anthony Shaffer tarafından 1970 yılında yazılan Kapan, Broadway'de sahnelenmesinin ardından En iyi oyun Tony ödülünü almıştır. Ayrıca 1972'de sinemaya da uyarlanmıştır. Konusu soylu ve zengin bir İngiliz yazarın , karısının sevgilisi olan orta halli İtalyan bir turizmciyi evine daveti ile başlayan ego savaşıdır.



Açıkçası oyunu tercih etmek için özel bir sebebim yoktu. 1 Ekimde tiyatro sezonun açıldığı gün kapağı bir oyuna atmak istedim ve biletler kapış kapış gittiği kısa sürede tükendiği için oyunun konusundan  çok lokasyona bakıp Kapan'ı tercih ettim. Oyunu izlemeden önce önyargılı davranıp kötü olacağını düşündüm. İsmi ve afişi bende bu düşünceye sebep oldu sanırım.

Oyun başladıktan sonra anladım ki çok yanılmışım. Özellikle sahneyi kullanma şekillerine bayıldım. Konusu başta sıkıcı gelse de yer yer komik, gerilimli ve insanı heyecanlandıran bir havası vardı. Ayrıca yorum yapmak benim haddime değil ama İngiliz soyluyu canlandıran Nusret Şenay'ın oyunculuğuna bayıldım, diksiyonu, sesi ve mimikleri ile usta bir oyuncu olduğunu gösteriyor.

Sonuç olarak benim gibi önyargılı davranmayın ve izlemediyseniz bu oyunu listenize ekleyin:).  Başka bir oyun yorumunda görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Friends

Kendime notlar

Öylesine