Gulyabani Tiyatro Oyunu

2019-2020 tiyatro sezonunun ikinci oyunu olarak Gulyabani'yi tercih ettim. Listede görür görmez mutlu oldum çünkü kısa süre önce kitabını okuyup çok sevmiştim.

Evet Gulyabani deyince hepimizin aklına Süt Kardeşler filmi gelir ama kitabı filminden biraz farklıdır. Biri diğerinden daha iyi diyemeyeceğim, şahsen ikisininde kendine ait eğlenceli, güzel yanları var. Hüseyin Rahmi Gürpınar
, Gulyabani'yi bir okurunun isteği üzerine yazmıştır. Kısa süre İş Bankası Yayınları tarafından basılan bu eserde bu mektuba da yer verilmiş ve kitaba daha samimi bir hava katmış bence.

Oyun tabiki de kitaptan uyarlanmış,  minik bir müzikalle başlıyor ve bununla da seyirciyi oyuna ısındırıyorlar, ara ara yine şarkı söylüyorlar (müzikallerden hoşlanmama rağmen ben bile çok eğlendim), klasik tiyatro oyunlarının nostaljik havası vardı, kostümler çok başarılı özellikle perilerin kostümleri çok şirindi. Işık oyunları ve yer yer günümüze uygun bir kaç espiri ile çok renkli bir oyun olmuş çok beğendim. Yine haddime değil ama oyuncuların performansları çok başarılıydı, Ruşen karakteri favorim oldu:). 

Türk filmlerinin o sıcak havasını seviyorsanız , eğlenceli bir oyun izlemek istiyorsanız, Gulyabani'yi kesin gidip izleyin, izletin. 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Friends

Öylesine

Kendime notlar