Amerikan Tanrıları Neil Gaiman

Bu kitap upuzun bir yolculuk gibi oldu benim için çünkü dile kolay sonundaki eklerle birlikte 700 sayfa civarı. Kitabın yazarını instagramdan bir arkadaşım önermişti ve  bu kitabını yabancı hesaplarda defalarca gördüm ama tabi ki ben kitabı almak istediğimde her yerde baskısı tükenmişti( var benim öyle bir şansım istediğim kitaplar hep tükenmiş oluyor).

Neyse ki İthaki Yayınları imdadıma yetişti ve 10. Yılına özel baskısı ile tekrar piyasaya sürdü ben de ilk günden aldım.
Bu arada kitabın konusunu bilmiyordum bakmadım da bazen öyle bir huyum oluyor konusunu okumadan kitabı okumak istiyorum  heyecanı kaçmasın diye :).
Kitabın iç kapağı çok güzel olmuş karakalem bir resim yapmışlar. Başlangıçta yazarın uzun bir önsözü var ama okuması keyifli. Kitabın baş karakteri Gölge isimli hapiste yatan biridir. Gölge'nin hapisten çıkıp Çarşamba ile tanışması da garip olayların başlangıcıdır. Bundan sonra hayatında hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Daha fazla açıklamak istemiyorum nasılsa internette her yerde konusunu anlatan yazılar bulabilirsiniz ben düşüncelerimi yazacağım. Kitap adından da anlaşılacağı gibi bir çok mitolojik karakterden ve Hint, Mısır, İskandinav,... gibi kültürlerin tanrılarınından bahsediyor. Sizi gerçek dünyadan hayal dünyasına taşıyor.
Yazarın kesinlikle akıcı, güzel bir dili var çevirisi de iyiydi. Yalnız kitap çok uzundu çok daha kısa bir anlatımı olabilirdi bazı yerler gereksizdi bana kalırsa. Ama gene de iyi bir kitaptı. Özellikle beklenmeyen bir son ile bitirmesi ve büyük sondan sonrasında karakterlerin yaşadıklarını kısaca anlatması çok hoşuma gitti. Fantastik seviyorsanız tavsiye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Friends

Öylesine

Kendime notlar