06 Kahve Günleri

Ne olur biri üstümüze etkinlik atsın derken neyse ki imdadımıza Cer Modern'deki bu harika etkinlik yetişti. Genellikle 3. nesil kahvecilerin katıldığı bu etkinlik 16-17 Nisan'da günde 2'şer oturum olmak üzere gerçekleştirildi ve benim katılıdğım seansta katılım oldukça yoğundu. Kahve standlarının yanında ayrıca katılabileceğiniz 4 seminer ve 4 atölye de vardı. Seminerlerin hepsine katılma şansınız oluyor ancak atölyelerden sadece birine katılabiliyorsunuz.

Her kahve standında küçük ya da büyük bardaklarda kahve ikramlarında bulundular. Çalışan sayısı fazla olan standlar demleme teknikleri, kahve çekirdekleri ve kendi kahve dükkanları hakkında bilgi verdiler. Ayrıca latte sanatı ile bir çok güzel şekil yaptılar. Bazı standlarda 06kahve günlerine özel bardak altlıkları ve kitap aralıkları bulup hemen topladım:D.


Genellikle 3. nesil kahveciler olsa da Starbucks ve Kocatepe Kahve  Evi'nin de standları vardı. Starbucks standında kahvenin yapım sürecini anlatan çok güzel bir sunum yapmışlar her aşamayı başka kişiler anlatıyor hızlıca bilgi veriyorlardı.

Kocatepe Kahve Evi'nde de kumda Türk kahvesi içme şansı bulunca hiç acımadım o kadar kahvenin üstüne bir de Türk kahvesi içtim:)).

En çok Federal Coffee standından ve kahvesinden memnun kaldım içimi yumuşak güzel bir kahvesi vardı ayrıca en muhabbetli stand onlardı.

Dışarda bulunan bu Ozo Coffee minibüsü de büyük ilgi odağı oldu. Foto sabah çekildiği için sakin sonrasında önünde hiç boş yer yoktu:D

Üç seminer bir atölyeye katıldım. İlk seminer Kolombiya Büyükelçisi tarafından verildi. Keyifli bir seminerdi bize kahvenin tarihi hakkında güzel bilgiler verdi.

Diğerleri de Ministry of Coffee ve Walter's Coffee kurucuları tarafından verildi. İnsanın içinde kahve dükkanı açma isteği uyandırıyorlar :D ama zorlu ve emek isteyen bir süreç tabi. Keşke Ankara'da da birer şubeleri olsa ne güzel olurdu.

Atölye olarak da Starbucks'ın kendi kahve tutacağını tasarlaya katıldım. Ancak benim için çok keyifsiz geçti. Makaslar ve silicon tabancalaların karaborsada gibi olması, etrafta herşeyi kapmaya çalışan insanlar olması bir curcuna havası yarattı. Kişilik meselesi ben sevemedim ama eminim çok keyif alanlarda olmuştur.

Sonuç olarak biz çok eğlendik inşallah tekrarı olur. Ankara'da bu tarz etkinliklerin çoğalmasını umuyorum:).


Not: Fotoğraflar bana aittir hiç bir şekilde kullanılamaz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Friends

Öylesine

Kendime notlar